Kjøpsvilkår (salgsbetingelser)

Gjelder for Uthuse.no, Fuglejegern.no, jakttrening.no & skadedyrsikring.no

Selger
Firmanavn: Uthuse AS
Kontaktadresse: Bregneveien 4, 2007 Kjeller
E-post: kontakt@uthuse.no
Telefonnummer: +47 47 88 30 00
Organisasjonsnummer: NO 997 834 690 MVA Foretaksregisteret

 

I de følgende tekstene blir Uthuse.no, Fuglejegern.no, jakttrening.no & skadedyrsikring.no blant annet benevnt vi, oss eller våre nettbutikker.

Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen. Heretter benevnt blant annet kunden, du, deg, din eller ditt.

 

Generelt

Kjøpsvilkårene (salgsbetingelsene) gjelder for alt salg av produkter og tjenester fra våre nettbutikker til forbrukere i Norge. Kjøpsvilkårene, sammen med kundens bestilling (bekreftet gjennom en ordrebekreftelse) utgjør det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Er du under 18 år kan du bare handle ved å betale ved levering. Det er også mulig å få en myndig (for eksempel en foresatt), til å foreta handelen for deg. Vi inngår ikke avtaler med mindreårige (under 15 år) uten foresattes godkjenning.

Våre nettbutikker leverer kun til Norge. Vi leverer normalt også til Svalbard og Jan Mayen. Alle produkter vi selger kan brukes i Norge. 

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpslovenangrerettlovenmarkedsføringslovenpersonopplysningsloven og e-handelsloven. Følg lenkene til disse lovene hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp.

Salgsbetingelsene og annen informasjon i våre nettbutikker, er bare tilgjengelig på norsk.

Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post og/eller tekstmelding til mobiltelefon (SMS).

 

Bestilling og avtale

Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server (datamaskin). Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i våre nettbutikker. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, se nærmere informasjon under. Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og sende en automatisk bekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den. Det er viktig at du undersøker om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.

Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller takke nei til. Du har likevel rett til å gjøre gjeldende din opprinnelige bestilling såfremt denne er i samsvar med det vi har tilbudt. Unntak kan forekomme, for eksempel ved åpenbare prisingsfeil - se avsnittet nedenfor om Priser.

Informasjon i nettbutikkene

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i våre nettbutikker, vår markedsføring eller på annen måte.

Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om ny beregnet leveringsdato eller alternativt produkt. Du vil få mulighet til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling - eller kansellere bestillingen.

Priser

Alle priser er oppgitt inklusive mva. og eksklusive frakt, med mindre annet uttrykkelig er nevnt. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkluderer alle utgifter forbundet med kjøpet, eksempelvis porto, frakt, emballasje m.m.

Prisene er i stadig forandring og vi tar derfor forbehold om prisendring. Dette er spesielt på grunn av valutaendringer under innkjøp fra utlandet.

Vi forbeholder oss rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i prisvisninger og lagersituasjon. Vi forbeholder oss også rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i konkurranseforhold og alle andre årsaker.

Alle leveringstider som blir oppgitt av oss må anses som veiledende. Med leveringstid menes tidspunkt for ankomst av varer til vårt lager, eller bestilling av bestillingsvarer som normalt ikke finnes på lager. Medgått tid til plukking, pakking og eventuell produksjon kommer i tillegg før innlevering av forsendelsen til transportør. Når tid er oppgitt i antall dager, menes arbeidsdager og befrakters tid kommer alltid i tillegg. Vi forbeholder oss retten til å avvike og/eller endre oppgitt leveringstid uten nærmere varsel.

Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt som ikke skyldes feil (se nedenfor) får ikke tilbakevirkende kraft.

Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra våre nettbutikker i annonser o.l. og/eller i nettbutikken som er større enn 20% av normal utsalgspris, kan Uthuse AS ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget.

 

Svalbard og Jan Mayen

For momsfri handel, må land "Svalbard og Jan Mayen" velges (ikke Norge). Ved bestillinger til Svalbard og Jan Mayen benyttes samme fraktkostnad som postpakke ekskl. MVA. Pakker sendes som flyfrakt og kan derfor ikke overstige 35 kg per bestilling. Dessuten har vi ikke mulighet til å levere farlig gods til Svalbard og Jan Mayen.

Leveringsalternativ begrenser seg til vanlig servicepakke og sendes med Bring Parcels. Ved bedriftsbestilling vil bedriftspakke «dør-til-dør» være mulig, med samme begrensninger angående vekt og farlig gods.

Ved bestilling må det påberegnes 2–4 dager ekstra leveringstid i henhold til tidligere oppgitte leveringstider under de forskjellige leveringsalternativene.

Alle bestillinger til Svalbard og Jan Mayen på betales med kredittkort eller faktura.

 

Rabattkoder

Rabattkoder gjelder ikke varer som allerede er rabattert. Dette gjelder varer som for eksempel finnes under lagerrydding, varer som er merket med "lagertømming eller messetilbud" og som er på kampanje.

Rabattkoder er kun gyldig i det aktuelle tidsrommet som er opplyst. Noen rabattkoder og avtaler er personlige, og vi forbeholder oss retten til å deaktivere rabattkoder ved eventuelle misbruk. Rabattkoder kan ikke kombineres med andre rabattkoder.

Rabattkoder gjelder ikke varer som er merket med pakkedeal`s, eller liknende (feks startpakker med lokkefugler og annet utstyr, eller startpakker for trening av hunder med mer som er satt sammen til en pakke). Disse produktene er satt sammen av en rekke produkter til full pris, og deretter rabattert til en pakkepris.

 

Betaling

I samarbeid med Klarna Bank AB tilbyr vi fakturabetaling, delbetaling og kortbetaling for privatpersoner og bedrifter. Ordrebekreftelse og faktura/betalingsbekreftelse fra Klarna vil bli sendt til din e-postadresse når pakken din sendes fra oss. Betalingsfristen for privatfakturaer er 14 dager. For komplette vilkår, se Klarna.no.

Klarna Checkout

Våre nettbutikker bruker Klarna Checkout. Klarna Checkout vil automatisk hente frem enkelte opplysninger om deg så snart du er identifisert. Opplysningene du vil måtte legge inn selv vil kunne variere fra person til person eller fra kjøp til kjøp. Kredittsjekk gjennomføres kun når det er nødvendig, avhengig av betalingsmåten du velger. Kredittsjekk gjennomført av Klarna påvirker ikke din kredittverdighet og er ikke synlig for andre som innhenter kredittinformasjon om deg, for eksempel banker. Hvis Klarna kan identifisere deg, viser Klarna Checkout de betalingsmåtene som er tilgjengelige for deg. Faktura er forhåndsvalgt, men du kan naturligvis velge et av de andre alternativene istedenfor. Dersom Klarna ikke kan identifisere deg, vil du fremdeles kunne betale med kort.

For å sørge for at dine kortopplysninger er sikre når du handler hos våre nettbutikker, sendes all informasjon kryptert med SSL (Secure Socket Layer) via en sikker forbindelse. Ingen uautoriserte personer kan se dine kortdetaljer. Våre nettbutikker samarbeider med Klarna for å kontrollere at kortet du benytter er gyldig. Dine kortopplysninger behandles i samsvar med den internasjonale sikkerhetsstandarden PCI DSS. Hvis du betaler med VISA eller Mastercard, brukes Bank-ID for verifisering. Våre nettbutikker lagrer aldri dine kortdetaljer. Alle kortdetaljer blir alltid sendt sikkert fra din nettleser til Klarna.

For å se informasjon om din betaling eller dine fakturaer, se Klarnas nettsider.

Bedriftsfaktura

Som bedriftskunde kan dere søke om fakturakonto hos oss via Kontakt@uthuse.no. Kredittvurdering vil bli foretatt av private foretak. Offentlige etater automatisk blir godkjent etter søknad.

Som standard får offentlige etater 30 dagers betalingsfrist og private foretak 14 dagers betalingsfrist. Om ønskelig sendes faktura i EHF-format eller per e-post i PDF. Dersom fakturaen ikke betales innen forfall sendes det ut en betalingspåminnelse, og om heller ikke denne betales, går fakturaen til inkasso.

Merk at fakturakjøp gjort som privatperson ikke kan konverteres til bedriftsfaktura.

 

Uavhentede forsendelser

Uavhentede pakker vil bli belastet et gebyr på kr 500,- inkl. mva, pluss frakt tur/retur av gjeldende ordre for å dekke våre utlegg. Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Rett til å angre har kun privatpersoner og pakken må hentes ut eller returneres av kjøper for å oppfylle kravene i Angrerettloven §25.

Bedrifter kan søke om kreditt ved å sende epost med selskapets organisasjonsnummer til kontakt@uthuse.no

Salgspant

Våre nettbutikker har salgspant i de solgte varer som sikkerhet for sitt krav på kjøpesummen med tillegg av renter og omkostninger, jfr. pantelovens 3-14 flg. Det er kun bedrifter og offentlige etater som kan kjøpe varer på kreditt. Det vil bli foretatt kredittvurdering før fakturautsendelse.

Levering og forsinkelse

Levering av produktene skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt på ordrebekreftelsen. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg eller tredjepart utpekt av deg eller tredjepart utpekt av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse.

Dersom leveringen av produktet blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet er utsolgt.

Avhengig av produktets art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.

Undersøkelse av produktene

Etter at du har mottatt produktene, bør du så snart det er anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler og meddele dette til oss, helst på kontakt@uthuse.no.

Henting av varer på vårt lager

Er du en bedriftskunde. Må det avtales en hentetid på forhånd via e-post. Avtal tidspunkt på kontakt@uthuse.no

Ved uthenting er legitimasjon påbudt, og det skal signeres for hver utlevert ordre.

Fullmakt må medbringes dersom ordre skal hentes av en annen person.

 

Undersøkelsesplikt for mangler

Ved varemottak har Kjøper plikt til å foreta en grundig undersøkelse av om leveransen er i samsvar med det som er bestilt. Kjøper er forpliktet til straks og senest innen 8 dager å reklamere skriftlig over mangler som påvises ved en slik undersøkelse, og Kjøper kan ikke senere påberope seg mangler som ble eller burde vært påvist ved denne undersøkelsen.

 

Reklamasjon - Forbrukerkjøpsloven av 21. juni (nr. 34 – 2002)

Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok tingen (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.

Vi benytter e-post som foretrukken kommunikasjonsmetode i forbindelse med reklamasjoner og returer. Dersom det opplyses om et behandlingsnummer (returnummer) anbefaler vi at dette blir brukt i all videre kommunikasjon og at eventuell returforsendelse merkes med dette nummer.

Om mulig vil vi informere om det kreves spesielle vilkår eller håndtering fra kjøper side i forbindelse med retursending av produktet (for eksempel mulighet for retur direkte til produsent eller underleverandør)

Vi forbeholder oss retten til å videresende reklamasjoner til produsent eller underleverandør for videre vurdering av eventuelle feil og mangler.

Dersom det foreligger en mangel ved produktet og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende mangels beføyelse:

  • Holde kjøpesummen tilbake
  • Under visse forutsetninger velge mellom retting eller omlevering
  • Kreve heving dersom mangelen ikke er uvesentlig (forutsetter vare i samme stand og mengde)
  • Kreve erstatningsvare (forutsetter vare i samme stand og mengde)

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel. Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader.

Hvis kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med en av våre nettbutikker, betaler vi ikke disse utgiftene.

 

Returnere varer

Ønsker du å returnere varen må du selv betale fraktkostnader. Varer som blir sendt med postoppkrav blir ikke hentet ut. Varen må alltid returneres ubrukt, hel og i original emballasje. Hvis du returnerer varen må du fylle ut angrerettskjemaet som ligger vedlagt din ordre. Har du betalt for varen, tilbakebetaler vi beløpet for varen etter at vi har behandlet returen og mottatt kontonummeret ditt. Merk returen med varens ordrenummer for raskere behandling hos oss.

Returnerte produkter må være ubrukt og i originalemballasjen. Hvis dette ikke er overholdt, vil varer bli returnert til avsender.

 


Send returen til:

Uthuse AS

Att: Retur

Postboks 147

2001 Lillestrøm

 

Dersom varen returneres som følge av en berettiget reklamasjon så dekker vi dine fraktkostnader. Kontakt oss ved reklamasjoner og vi sender deg en ferdig frankert pakkelapp. Dersom varen veier mer enn 35 kg eller overstiger andre av Postens maksimumsmål, så ta kontakt med oss på kontakt@uthuse.no  

Retur av bestillingsvarer

Bestillingsvarer defineres som varer vi ikke har i våre nettbutikker per bestillingsdato. Disse bestilles til deg og har leveringstid på varene med x- antall virkedager (leveringstid anslått inne på hver enkeltvare). Ved retur av bestillingsvarer belastes 40% av salgssummen for å dekke inn våre kostnader. Frakt blir ikke refundert.

Se egent punkt retur for info

 

Kjøpte du varen på kreditt?

Hvis du inngikk en kredittavtale da du kjøpte varen, faller avtalen bort om du benytter deg av angreretten. Uthuse AS vil straks gi beskjed til selskapet som har gitt kreditten. Du bør imidlertid selv for sikkerhets skyld ta kontakt med kredittyter for å informere om at du har benyttet deg av angreretten, og få bekreftet at avtalen er opphørt.

Tilbakebetaling

Dersom du skal ha penger tilbake etter en retur via post, betales beløpet fortrinnsvis tilbake via det betalingsmiddelet du opprinnelig benyttet. Om du har valgt betaling per faktura, blir denne slettet, og eventuelt innbetalt beløp tilbakebetales fra Klarna. Ved tilbakebetaling for varer som ikke er kjøpt på nett betales beløpet inn på din bankkonto. Vær derfor nøye med å oppgi korrekt kontonummer, samt navn og adresse. Tilbakebetalingen skjer normalt innen 14 dager etter vi har mottatt og verifisert din retur.

 

Garanti

Våre garantier gjelder i Norge og innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Enkelte produsenter har egne garantivilkår i Norge som er bedre enn det som gis via Forbrukerkjøpsloven.

Angrerett

Angrerettloven gir deg som privatperson rett til, uten ekstra kostnad, å inspisere produktet før det returneres innenfor angreretten. Er produktet brukt (i angrerettsperioden) og dette har ført til en verdireduksjon på varen, vil foretaket gjøre et fradrag i kjøpesummen tilsvarende varens objektivt reduserte verdi, før resten av kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetales. Dokumentasjon på uforsvarlig og unødvendig undersøkelse av produktet som medfører verdireduksjon vil bli sendt forbruker pr epost.

Rett til å angre har kun privatpersoner og forsendelsen må hentes ut eller returneres av kjøper for å oppfylle kravene i Angrerettloven § 25.

Angreretten gjelder ikke for enkelte varer og for enkelte tjenester (se unntak i siste avsnitt). Angreretten forutsetter at du senest innen 14 kalenderdager etter at du mottar siste leveranse gir oss melding om dette (angrefrist). Dersom fristen ender på en lørdag eller på en helligdag, forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrerettskjemaet får du tilsendt med leveringsbekreftelsen på e-post, det kan også lastes ned her.

Kunden har bevisbyrde for at beskjed om angring er gitt. Vi anbefaler at kunden angrer ved å sende epost til kontakt@uthuse.no  For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den.

Alle produkter som det angres på skal sendes tilbake til oss uten unødig opphold og senest innen 14 dager. Produktet sendes tilbake til oss med alt tilbehør og i originalemballasjen, sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.

Eventuell returforsendelse må betales av deg (prisliste Posten finner du her) og du har risikoen under transporten tilbake til oss (sporbare sendingsmetoder anbefales). Er varen for stor til å sendes med vanlig pakkepost kan du eks. kontakte Posten/Bring for priser på stykkgodssendinger.

Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt for varen inkludert porto for Uthuse AS standardforsendelse (servicepakke), ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr og lignende. Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres. Det er normalt forbrukeren som må betale de direkte kostnadene ved retur av varene (returfrakt og returemballasje).

Tilbakebetaling skal finne sted innen 14 virkedager etter at vi mottar produktet fra deg til samme betalingsmiddel som ble brukt ved kjøpet. Ved postoppkrav må vi få kundes kontonummer tilsendt, gjerne i eposten hvor det angres.

 

Angreretten gjelder ikke for følgende

  • Forseglede varer som ikke er egnet for retur av helsevernmessige eller hygieniske årsaker og hvor forseglingen er brutt etter levering (som hundefløyter, lokkefløyter, er disse i umiddelbar nær kropps/væskekontakt). Slike produkter byttes ikke.
  • Original emballasje må være inntakt for at full angrerett skal gjelde. Kan vi ikke selge varen som ny, vil egne regler i angrerettloven tre inn og beløpet som eventuelt refunderes vil bli avkortet etter produkts verdiforringelse.
  • Varer som er fremstilt etter kundens spesifikasjoner, såkalt tilvirkningskjøp, (eks inngravering eller trykking av navn osv. på disse produktene)
  • Varer med personlig preg eller som på en eller annen måte har blitt påført som for eksempel vitring/lakk/maling.

 

Kundens plikter

Den som er registrert som kunde hos våre nettbutikker, er ansvarlig for betaling av de ytelser våre nettbutikker eller Uthuse AS sine samarbeidspartnere leverer i henhold til nærværende vilkår. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uvedkommendes bruk, så fremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra våre nettbutikk’s sider.

Ekstraordinære forhold

Våre nettbutikker er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis Våre nettbutikker godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor våre nettbutikker’s kontroll, og som våre nettbutikker ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av.

Våre nettbutikker er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra våre nettbutikker`s sider.

Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.

Endring i vilkårene

Våre nettbutikker forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

Force majeure

Er våre nettbutikker forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering - eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den, så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er våre nettbutikker fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den mangelfulle vares kjøpesum.

Personopplysninger

Våre nettbutikker fokuserer på å håndtere personopplysninger på en kryptert og sikker måte. Våre nettbutikker selger, bytter eller videreformidler ikke personopplysninger til tredjepart.

Våre nettbutikker bruker HTTPS kommunikasjon (HTTP over TLS / HTTP over SSL / HTTP Secure) for kryptert og sikker overføringen av data mellom deg og oss.

Når du handler hos oss, oppbevarer vi blant annet navn, adresse og e-postadresse. Dette er informasjon vi trenger for å levere varer til deg, samt kontakte deg i forbindelse med bestillingen. Våre nettbutikker er også pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering. Av sikkerhetshensyn oppbevares også ip-adressen som er benyttet for å registrere bestillingen.

Kortnummer oppbevares ikke av våre nettbutikker og alle korttransaksjoner skjer eksternt hos autoriserte leverandører av betalingstjenester.

Hvis du ønsker å inngå avtale om forbrukerfinansiering, må du samtykke til at kredittinstitusjon utfører en kredittsjekk basert på fødselsnummeret ditt. Når du inngår en finansieringsavtale, vil denne informasjonen kun lagres hos kredittinstitusjon frem til lånet er avsluttet. Fødselsnummeret er påkrevet for rapportering til ligningsmyndighetene. Etter at lånet er avsluttet blir kredittopplysningene anonymisert og kun brukt for statistikk.

Forlatt handlekurv

Avbryter du kjøpsprosessen på en enhet, sender vi etter en tid en e-post med kopi av din uavsluttede handlekurv. Du kan melde deg av denne tjenesten når det måtte passe

Vi tilbyr nyhetsbrev på e-post slik at du kan motta ulike typer informasjon og tilbud. Det er frivillig å motta dette, og man må eksplisitt melde seg inn. Det er selvfølgelig enkelt å melde seg ut.

Cookies/informasjonskapsler

Våre nettbutikker ønsker alltid å gi kundene den beste opplevelsen før, under og etter en handel. Bruk av Cookies er kort fortalt et verktøy for å optimere brukeropplevelsen på våre nettsider.

Vi samler inn og oppbevarer loggdata hos eksterne leverandører (Google Analytics o.a.) om eksempelvis hvilke innlegg, sider, produktkategorier og produkter som søkes og kikkes på. Dette for å kunne lære hva brukerne våre er opptatt av, for å forbedre innhold, produktutvalg og tilbud. Denne informasjonen benyttes også for å kunne gjøre det mulig å vise deg relaterte produkter, eller sende deg relaterte og relevante tilbud (kun dersom du eksplisitt har bedt om dette). Informasjonen benyttes også for å produsere trafikkstatistikker for bl.a. kapasitetsplanlegging.

Retargeting eller remarketing

Tilpasset budskap basert på hva du har sett på hos oss kan bli brukt i annonser fra våre nettsider vist på andre websider.

Våre nettsider bruker og krever cookies for å kunne utføre oppgavene nevnt over. Det er mulig å bruke bloggen vår samt se på produkter uten cookies. Hvis du allikevel ikke aksepterer vår bruk av cookies, kan du endre innstillingene i din nettleser og skru av bruk av cookies. Enkelte av våre tjenester vil ikke fungere optimalt hvis du har deaktivert cookies i nettleseren. Vi ønsker også å lagre en permanent cookie som brukes for å gjenkjenne deg når du returnerer til våre nettsider.

Våre nettbutikker bruker sikre og anerkjente leverandører til trafikk og handelsanalyse og hvilke cookies de trenger, vil endres over tid. Våre autoriserte leverandører garanterer mot uautorisert tilgang, videreformidling og bruk av slik informasjon.

 

Forbehold og ansvarsbegrensninger

Uthuse AS tar forbehold om driftsstans eller leveringsproblemer som skyldes forhold utenfor våre nettbutikkers kontroll.

  • Vi reserverer oss for trykkfeil/skrivefeil og eventuelle prisfeil/prisforandringer og merverdi- og øvrige avgiftsendringer.
  • Bilder brukt på sidene våre er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.
  • Eventuelle tilbud gjelder så lenge lageret rekker (som opplyst i tilknytning til den enkelte kampanje).
  • Vi tar ikke ansvar for feil bruk av produkter. Følg anbefalt bruk på brukerveiledning/pakken.

 

Tvister og lovvalg

Tvister i anledning betingelsene og tilhørende bestemmelser, samt tvister som angår der i omtalte og der av følgende rettsforhold hører inn under de ordinære domstoler, med Lillestrøm tingrett som verneting. Uthuse AS følger forbrukertvistutvalgets eventuelle avgjørelser.

 

Copyright

Alt innhold på disse nettsidene er Uthuse AS, er beskyttet etter blant annet opphavsretts-, markedsførings- og varemerkelovgivningen. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder blant annet omtale av produktene og vekt, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på disse nettsidene under enhver omstendighet ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er eksplisitt tillatt etter ufravikelig lovgivning eller etter uttrykkelig skriftlig forhåndssamtykke fra våre nettbutikker.

Lillestrøm, 28. mars 2020

Din norske spesialbutikk på nett. Vil du ha oss her i morgen, bruk oss i dag!